Vælge webhotel
Her er 8 nøglepunkter, som du som privatperson eller virksomhed bør overveje, når du vælger et webhotelfirma.
1. plads – En hjemmesiden, der primært er tekstbaseret, kræver ikke meget plads, men hvis det indeholder film og videoklip, kræver det ofte en masse plads. Find ud af, hvad det vil koste, hvis rummet skal udvides i fremtiden. Nogle gange kan det være rentabelt at betale for et større rum end hjemmesiden oprindeligt kræver.
2. Trafik – Hvis hjemmesiden indeholder mange billeder og videoer, som besøgende kan downloade, er mange GB i trafik. Vælg derefter et hostingfirma, der giver et stort trafikvolumen. Tag et nyt kig på, hvor meget det koster at hæve trafikloftet.
3. Svarstid og konverteringsfrekvens – Reaktionstid og transaktionshastighed på hjemmesiden er vigtig. Svarstid er den tid det tager for den besøgende at nå serveren, og transaktionshastigheden er den tid, det tager at downloade siden i browseren. Internetbrugere sjældent ligner langsomme websider, og hjemmesiden risikerer at miste mange besøgende, medmindre hjemmesiden har en god responstid og en hurtig transaktionshastighed.
4. Pålidelighed – Pålideligheden er vigtig, især for et firma med onlinebutik. Driftssikkerhed kan måles i “oppetid”, hvilket er den procentdel af tid, som tjenesten for en periode er i drift. Ingen hostingfirma har 100% oppetid. Nogle gange skal serveren genstartes. Det kan lide af overbelastning, strømafbrydelser og meget mere. Jo lavere oppetid er, jo større tab af indtjening, fordi hjemmesiden ikke er tilgængelig i et nedetid.
5. Support – En webhotels support er meget vigtig. Fortrinsvis bør værtsfirmaet have både e-mail og telefon support. Normalt er e-mail nok, men hvis serveren pludselig går ned, er det vigtigt at gøre telefonstøtten tilgængelig og effektiv. Et tip er at teste supporten, inden du beslutter dig for webhotellet, f.eks. Spørgsmålstegn ved email og telefon.
6. Teknologi –. Sørg for, at den webhost du vælger understøtter den software, du arbejder med, som f.eks. WordPress, Joomla og MySQL.
7. Email – Vælg en webhotel, hvor du har adgang til mange emailadresser. At have unikke e-mail-adresser giver et professionelt indtryk, selv for små virksomheder.
8. Prisen – Prisen kan være vigtig, men husk at billig er ikke altid god. Når du vælger et værtsfirma, skal du overholde ovenstående punkter og derefter veje prisen. Når du sammenligner priser, skal du finde ud af om de er eksklusive eller inklusive moms.
Du kan nemt sammenligne Danmarks bedste webhotel her.
Seneste anmeldelser